Thursday, November 15, 2012

Sekitar Perlawanan Persahabatan


Malaysia (1) vs Hong Kong (1)


Selepas tewas 2 perlawanan berturut-turut, Harimau Malaya sekali lagi gagal menang walaupun beraksi di Shah Alam. Seperti biasa Rajagopal menurunkan barisan pemain kepercayaannya. Malaysia Berjaya mendahului satu gol di hadapan hasil jaringan Safee Sali yang menerima hantaran Andrea Pirlo Malaysia, Amar Rohidan. Namun selepas Hong Kong bermain dengan 10 orang pemain, Harimau Malaya masih gagal menggandakan gol. Mereka sebaliknya bolos saat-saat akhir pada minit ke 88 hasil kesilapan Aidil dan Khairul Fahmi. Seri 1-1 sama dengan Hong Kong adalah keputusan yang tidak boleh diterima dan tak masuk dek akal.


Sweden (4) vs England (2)




Tiada apa yang istimewa apabila Roy Hodgson membariskan Leon Osman dan Steven Caulker dalam kesebelasan utama menentang Sweden. Ternyata Zlatan adalah nadi bagi pasukan Sweden. Secara bersahaja Zlatan memusnahkan England dengan 4 gol jaringannya. Ini temasuk gol sepakan gunting dari kawasan 25 yang begitu menakjubkan. Zlatan bukan sahaja berjaya menyekolahkan kem pasukan England secara keseluruhannya, namun juga menunjukkan kepada barisan serangan England terutamanya Wellbeck yang perjalanan beliau masih jauh lagi untuk bergelar pemain terbaik dunia.




Italy (1) vs France (2)


El Shaarawy adalah sensasi terbaru Itali. Tetapi ia tidak cukup untuk memberi kejayaan kepada pasukannya dalam pertemuan menentang Perancis ini. Beliau membuka jaringan gol pada minit ke-35 selepas menerima umpanan cantik dari Montolivo. Gol ini hanya bertahan selama 2 minit sahaja apabila Valbuena menyamakan keadaan hasil gerakan solo dari sebelah kiri Perancis. Selepas menggelecek 3 pertahanan, beliau dengan tenang menewaskan Lloris dengan sepakan lencong yang sangat menarik. Gomis melengkapkan malam indah buat Deschamps dengan jaringan gol pada minit ke-67.




Keputusan Utama Yang Lain

Brazil 1 -1 Colombia
Thailand 5 – 0 Bhutan
Saudi Arabia 0 -  Argentina 0
Austria 0 – Ivory Coast 3
Netherlands 0 – 0 Germany 0
Chile 1 – 3 Serbia
Turkey 1 - 1 Denmark

Russia 2 – 2 USA



Rep. Czech 3 – 0 Slovakia



Romania 2 – 1 Belgium



Panama 1 – Sepanyol 5


Poland 1 – Uruguay 3





Untuk lebih lagi video..sila ke....

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...