Sunday, December 9, 2012

Chelsea Memikul Amanah Manusia Seluruh Alam.



Terkeluarnya Chelsea dari pertandingan Liga Juara-Juara Eropah 2012/2013 sebagai mantan juara adalah sesuatu yang telah dirancang. Perancangan yang maha teliti sehingga mengelirukan ramai pihak. Ada pemuda dari Temerloh bersorak mendengar berita ini , tidak kurang juga anak muda dari Kuching yang tersenyum sinis di rumah sambil menyangkakan era Chelsea bersama Benitez akan tamat dalam masa 2-3 bulan sahaja lagi.


Mereka semua silap. Rafa Benitez dan Chelsea adalah satu adunan lengkap seperti 'Roti Nan Cheese dan Ayam Tandoori' dalam misi mereka merangkul kejuaraan Piala Dunia Kelab FIFA 2012. Kepada siapa lagi mahu diharapkan kalau bukan Chelsea? Takkan pula kita mahu menghantar pasukan Liverpool yang hanya bersandarkan pada sejarah silam? Takkan pula hendak dihantar Arsenal yang saban tahun hanya berjanji akan bangkit dan bangkit dan bangkit...? Takkan pula kita mahu melihat pasukan Manchester-Manchester pergi ke Jepun hanya untuk di belasah pasukan dari Brazil seperti Corinthians. Mereka semua ini akan memalukan rakyat England dan seluruh negara jajahan British sahaja. Maka Chelsea adalah pasukan yang paling layak Memikul Amanah Manusia Seluruh Alam.



Selain itu, laman sesawang rasmi Chelsea telah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka sepakat mahu memberikan sedikit rasa seronok kepada pasukan lain untuk menewaskan Barcelona itupun kalau berjaya. Seperti yang semua maklum, ketika ini hanya Chelsea yang mampu menewaskan Barcelona dan bukannya Bayern Munich ataupun AC Milan. Jadi selepas ketiadaan Chelsea di Liga Juara-Juara Eropah 2012/2013, pasukan yang sering dibelasah Barcelona seperti Manchester United dan Arsenal akan mampu merasa keseronokkan menewaskan Barcelona...diulangi...itupun kalau mampu...



Ketika ini juga ramai yang semakin gentar apabila gandingan Rafa-Torres sudah mula menampakkan sinar cahaya. Inilah gandingan terhebat di muka bumi ini mengatasi gandingan uzur SAF-Rooney, gandingan caca marba Rodgers-Gerrard mahupun gandingan bapa dan anak ikan Wenger-Ramsey. Percayalah kepada Rafa-Torres dan anda semua akan selamat berbahagia melihat Chelsea menjulang semua piala yang dipertandingkan pada musim ini.



No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...