Sunday, December 9, 2012

Malaysia seri,tetapi belum kalah lagi.

Dah tau dah kenapa Johor gelojoh nak beli Wak Lan?



Harimau Malaya secara konsistensi mengekalkan momentum bermain secara bangang tetapi tidak kalah.  Demi menjaga hati peniaga tomyam di Malaysia, Farizal Marlias merelakan gawangnya bolos. Kita jumpa  diperlawanan kedua di Stadium Rajamanggala Khamis ini.


# Entri pendek sebab sakit pinggang.

6 comments:

  1. Entry loose...kurang intelektual dalam perkembangan bolasepak di malaya.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas komen saudara/saudari di atas...boleh anda tunjukkan contoh entri/blog yang tak loose dan tinggi intelektualnya dalam perkembangan bolasepak di Malaya?

    ReplyDelete
  3. mana preview utk second leg, mlm ni? sila publish

    ReplyDelete
  4. Kebanyakkan blog sukan tempatan mencedok pemberitaan dari portal media arus perdana sedia ada sama ada artikel itu terus di link atau diolah penulisanya dalam bentuk tersendiri, namun isi artikel masih sama. kurang intelektual bukan bermana kau bodoh, saya kurang cerdik atau depa bongok. Pembaca kini bukan hanya membaca tajuk dan penulisan malah jauh melangkau dalam mentafsir satu-satu artikel. Artikel yang baik adalah rumusan yang mana ada ide dapat diperkembangkan dan didebatkan. Secara tak langsung membantu pembangunan sukan tanahair. Bukan tugas kita? badan pemikir FAM sudah ada? membiarkan pemikiran sebegini adalah satu sikap yang tidak berdaya saing. Kita ambil contoh seorang arcawan di belanda boleh rujuk sini :- http://en.wikipedia.org/wiki/Theo_Jansen . bagaimana beliau mencipta arca (yang kebanyakkan tidak bergerak, jika adapun yang bergerak ia hanya bersaiz kecil) bagaimana ide mampu mezahirkan fenomena. Arca yang berskala besar (sebesar dinasor)digerakkan dengan tenaga kinetik. Beliau melangkaui bidang arca dengan pemikiran diluar kotak dan menghasilkan satu yang luar biasa. Baik, barangkali ia terlalu pening untuk difikirkan. Apa ada dengan artikel atau penulisan sukan tanah air? Adakah hanya mengeluarkan artikel malas seperti di atas? adakah hanya cukup sekadar menyelitkan nama2 artis untuk menambah rating blog? atau sekadar hanta utk mengisi masa lapang? Anda punyai minat yang mendalam dalam dunia bolasepak dalam dan luar negara. Anda mempunyai bakat dalam penulisan artikel. Anda mampu menghasilkan plot plot yang menarik dalam jalur ayat yang penuh disusun tertib. Ayuh, fikirkan nilai tambah pada artikel anda utk kesejahteraan dunia bola sepak seluruh Tanah Melayu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas nasihat panjang lebar..kalau anda mahu tau,kawe menulis blog ni dengan ikhlas rela hati jek..takde habuan pun.jadi segala isi kandungan,panjang pendek artikel tu semuanya di bawah tanggungan saya sendiri.mungkin saudara baru sahaja terjumpe blog ini dan terus membaca entri yang pendek di atas.tetapi jika anda membaca keseluruhan blog ni,barulah saudara dpat menilai sama ada entri di atas tu malas atau rajin. why so serius ye encik?

      Delete

Silakan Laser Saye...