Monday, October 1, 2012

Pemain Terbaik September 2012.

La Liga
Isco - Malaga



Full name:Francisco Román Alarcón Suárez
Date of birth:21 April 1992 (age 20)
Place of birth:Benalmádena, Spain
Height:1.76 m (5 ft 9 1⁄2 in)
Playing position :Attacking midfielder

Secara tiba-tiba menarik perhatian kelab besar dari Eropah selepas jaringan gol beliau dalam aksi Champions League menewaskan Zenit. Malaga membeli Isco dari Valencia pada Julai 2011. Namun selepas Isco mencuri perhatian banyak pasukan, Malaga dengan segera beradang melanjutkan kontrak beliau yang sedia akan tamat pada 2016 nanti. 'Attacking Midfielder' pasukan bawah 23 tahun Sepanyol ini sedang menjengah peluang beraksi dalam pasukan utama negara tersebut.

Serie A
Hernanes - Lazio





Full name:Anderson Hernanes de Carvalho Andrade Lima
Date of birth:29 May 1985 (age 27)
Place of birth:Aliança, Brazil
Height:1.80 m (5 ft 11 in)
Playing position:Midfielder

Beliau adalah tipikal pemain tengah Brazil. Boleh menjana serangan dan menjaringkan gol apabila diperlukan. Menolak perpindaha ke AC Milan dan Barcelona semata-mata ingin mahu kekal bersama Lazio musim ini. Sudah menjaringkan 4 gol secara keseluruhan setakat artikel ini ditulis. Banyak membantu Klose dalam mencari gol buat Lazio. Dalam usia 27 tahun, inilah masa kemuncak dalam karier beliau.

Bundesliga
Lewis Holtby




Full name:Lewis Harry Holtby
Date of birth:18 September 1990 (age 22)
Place of birth:Erkelenz, West Germany
Height:1.76 m (5 ft 9 1⁄2 in)[1]
Playing position:Midfielder

Pemain tengah berusia 22 tahun ini disenaraikan antara 5 pemain muda yang harus ditonton aksinya dalam UCL 2012/13 musim ini. Terbukti Jerman tidak pernah ketandusan bakat. Telah menjaringkan 3 gol setakat ini dalam Bundesliga. Turut beraksi cemerlang ketika berdepan Olimpiakos dalam perlawanan pertama peringkat kumpulan Champions League. Namun perlu lebih meningkatkan aksi ketika menentang pasukan atasan seperti Bayern Muninch.


Liga Perdana Inggeris
Phil Jagielka
 
 
 
Full name:Philip Nikodem Jagielka
Date of birth :17 August 1982 (age 30)
Place of birth:Sale, England
Height:1.83 m (6 ft 0 in)[2]
Playing position:Centre back
 

Pada usia 30 tahun, beliau masih lagi mantap dan kebal. Punca kepada keselesaan Victor Anichebe dan Fellaini berleluasa di barisan serangan menjaringkan gol untuk pasukan Everton. Berjaya melakukan satu bantuan gol untuk pasukan Everton setakat ini dan merupakan tulang belakang pasukan Everton yang menghuni tangga ke 3 Liga.  Mungkin satu rahmat buat beliau apabila John Terry mengumumkan persaraan dari arena antarabangsa. Semoga berjaya!!!
 
 
Ligue 1
Zlatan Ibrahimovic



Full name:Zlatan Ibrahimović
Date of birth:3 October 1981 (age 30)
Place of birth:Malmö, Sweden
Height:1.95 m (6 ft 5 in)[1]
Playing position:Striker


Tujuh jaringan gol Zlatan untuk PSG dalam saingan Ligue 1 setakat ini membuktikan belian adalah antara penyerang terbaik di dunia ketika ini. Sudah berusia 30 tahun tetapi aksinya seakan-akan baru sahaja berusia 20 tahun. PSG banyak bergantung kepada beliau untuk mendapatkan gol. Pengaruhnya di atas padang juga amat penting dalam usaha PSG menawan Perancis dan Eropah secara 'total' musim ini. Ibracadabra pasti boleh.



No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...