Monday, April 15, 2013

Di mana mereka? Tony Adams


Dimanakah Tony Alexander Adams atau lebih dikenali sebagai Tony Adams, bekas ketua pasukan Arsenal FC sekarang?

Peminat pasukan Arsenal mesti ingat sama ini 'brader'. Orang kuat Arsenal dibahagian pertahanan. Zaman George Graham jadi pengurus Arsenal, pasukan ini memang cilakak. Lepas skor gol aje, terus berkampung depan gol sendiri. Hah, siapa lagi kalau bukan Tony Adams yang menjadi ketua kampung depan gol sendiri itu. Bila Arsene Wenger ambik alih, Arsenal main 'style' lain pulak.

Tony Adams bukan sahaja seorang pemain bolasepak yang berjaya tetapi dia juga peminum arak yang hebat. Macam-macam aksi dia pernah buat sewaktu mabuk termasuklah pandu kereta langgar dinding, bergaduh dalam bar dan juga main bola. Ya, dia pernah bermain bola untuk Arsenal dalam keadaan mabuk. Hah, itulah dia perangai kapten pasukan Arsenal ini. Setelah bertaubat, dia buka klinik untuk mereka yang hendak bertaubat dengan nama Sporting Chance Clinic.
 
Si Tony ni sekarang adalah pengurus pasukan bola di Azerbaijan. Kelab Gabala FC. Nama kelab ni mak datok punya ganas macam puak syiah bunyinya. Oleh itu bila korang nampak nama pasukan bola Gabala FC dalam Champions League ke, atau Europa League ke, jangan terkejut jika permainan mereka mungkin lebih kurang Arsenal di era awal 90an. Macam dajal... tapi itu Arsenal dulu laaa....

Tony Adams, cheers mate!



(Sumber: Wiki, twitter, facebook dan internet)
 

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...