Thursday, April 18, 2013

Gemuk? Buncit? Ia Bukan Penghalang Untuk Berjaya Dalam Karier Bola Sepak.

Dunia bola sepak Malaysia dikejutkan dengan kehadiran seorang pemain buncit dalam sebuah pasukan milik anak raja popular dari selatan tanah air. Buncitnya bukan kecil-kecil anak. Buncitnya boleh mendatangkan keraguan tentang prestasinya. Namun setakat ini, golnya mampu membuatkan mulut kita terdiam sejenak dan berfikir dengan penuh yakin bahawa buncit bukannlah penghalang atau alasan untuk menjadi bangang dalam arena bola sepak.
 
Mungkin agak baru di Malaysia. Namun di Eropah dan dunia, ia adalah sesuatu yang tidak pelik. Lihat saja Singapura yang menyenaraikan pemain berdarah China, Qiu Li yang boroi tetapi hebat. Mari kita selidik 10 orang pemain bola sepak yang gemuk di serata dunia.
 

10

10. Mark Bosnich - Selain kaki kokain, beliau juga seorang yang pemalas untuk turun berlatih. Nasril Nourdin gemuk? Al-Hafiz buncit? Tiada masalah di situ...



9

9. Mido - Beliau pernah bermain untuk 11 kelab yang berbeza dan khabarnya meminati setiap jenis makanan yang ada di tempat beliau mewakili pasukan tersebut.



8

8. Adriano - Beliau pernah berkata..." Saya makan banyak salad". Salad ke satay?


  
7

7. Benni McCarthy - Big Ben pernah mengkritik Karren Brady,"syaitan dengan sepasang puting". Brady pula kembali membalas kepada McCarthy dengan berkata "sekurang-kurangnya saya mempunyai puting". Eh ape daaa puting?

 
6

6. Neville Southall - Lagenda Everton sekitar tahun 90-an. Oh gemuknya...

  
5

5. Paul Gascoigne - Peminat stia pai babi, arak dan kebab pantai dalam. Apa lagi yang boleh dia melantak ek??
  

4

4. Neil Ruddock - ‘Razor’ adalah gelarannya. terkenal sebagai bek tengah yang kental. Lebih kental dari Jalaluddin Jaafar.


 
3

3. Willie ‘Fatty’ Foulke - Bekas pemain Sheffield United dan  Chelsea.  Terkenal dengan aksi mengejar Tom Kirkham selepas perlawanan akhir Piala FA tahun 1902.



2

2. Maradona - Pernah mengalami masalah dadah. Dan untuk menghilangkan giannya beliau dengan tabah telah melantak pelbagai jenis makanan tebasuk beriyani gam batu pahat.



1

1.Ronaldo - Oh Ronaldo....gemuk bukan masalah besar!!!

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...