Friday, April 5, 2013

Kenapa Daniel Guiza Tiada Semangat 'Rocky'?



Ramai yang menyangka bermain bola sepak di Malaysia terutamanya di Johor amat menyeronokkan, ini termasuklah Daniel Guiza. Padang latihan berkelas dunia. Infrastruktur dan kemudahan yang serba lengkap dan canggih. Apatah lagi sekiranya berpeluang bermain di negara kelahiran Mokhtar Dahari dan Fakri Saarani. Tetapi masih lagi ramai umat yang tidak mengetahui misteri sebenar kenapa pemuda dari Jerez de la Frontera, Sepanyol ini boleh kembali pulang ke negaranya dan dengan selamba meninggalkan negara yang hebat dalam bola sepak di rantau Asia ini.


Kenapakah ini semua berlaku? KENAPA???????
.
.
.
.
.
.
.
.


Hari-hari mengadap nasik lemak ayam rendang. Naik pening kepada Guiza. Nak mencari makanan Sepanyol pun amatlah payah di sini.
.
.
.
.
.
.
.

Bangun pagi pulak bila keluar sarapan di Setulang, menunya tiada lain kecuali Roti Canai dan Teh Tarik. Niat di hati macam mahu makan Lontong Darat, tetapi sejak melihat Del Nero yang cirit-birit selapas makan menu tersebut, dibatalkan sahaja niat di hati itu.
.
.
.
.
.
.
.
Tetapi paling bahaya dan tidak tahan sekiranya ada keluarga terutamanya isteri tercinta yang menanti kepulangan pejuang bola sepak dari perantauan degan penuh kesabaran.....
.
.
.
.
.
.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...