Tuesday, July 3, 2018

Colombia Melawan England




Colombia Melawan England

Cerita kehebatan Colombia 4 tahun lalu di tanah  Brazil kini sudah menjadi sejarah. Mereka mara ke suku akhir buat pertama kali dan mahu mengulanginya sekali lagi di Russia.

Ketua pasukan Colombia, Falcao berharap dapat membawa pasukannya menewaskan England selepas beliau terlepas peluang beraksi di Piala Dunia 2014 akibat kecederaan. Bersama Falcao hari ini mantap di barisan pertahanan ialah Yerry Mina dan Davinson Sanchez yang sentiasa melindungi David Ospina di gawang gol. Carlos Sanchez membawa kestabilan di bahagian tengah untuk Juan Cuardrado dan Quentero mecorak serangan bagi mendapatkan gol. Amat malang sekali kecergasan James Rodriguez masih menjadi tanda tanya dan ini menjadi masalah besar buat Colombia menejelang pertemuan dengan England. Tetapi ia mungkin membawa rahmat kepada pasukan England.

England hadir di Piala Dunia 2018 dengan semangat yang segar. Southgate dan pemain-pemainnya tidak sabar untuk melepasi pusingan kalah mati ini selepas kali terakhir melakukannya kira-kira 10 tahun yang lepas.

Bagi aku England tidak berdepan cabaran yang sebenar semasa mereka menjadi naib juara dalam kumpulan G. Dan aku tidak berseorangan dalam hal ini. Dalam satu temubual sebuah portal online bersama bekas penyerang lagenda Colombia, Juan Pablo Angel ada berkata.

“Setakat Tunisia dan Panama tu apalah sangat ye dak? Dengan Colombia nanti jadi ketiak itamlah deme. Heh!”

Awal pagi ini England akan mengadap sebuah pasukan yang lincah bagai dirasuk roh Carlos Valderrama, Rene Higuita dan Faustino Asprilla. Sekiranya Colombia mendpat gol awal, malapetaka menunggu England. Jika England berjaya menyerikan kedudukan, kecelakaan sepakan penalti pula datang menyapa mereka.

Kesimpulannuya siapakah yang layak memenangi perlawanan ini?

England bermain baik sebagai sebuah pasukan. Namun Colombia sedikit berkelebihan dari segi skil dan kepantasan. Seperti biasa England akan tewas dalam tekanan mereka sendiri. Colombia 2 – 2 England. Colombia akan menang dalam masa tambahan.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...