Friday, May 3, 2013

Renungan Bola Jumaat: 10 Perkara.

Renungan Bola Jumaat: 10 Perkara.

 
1. Gareth Bale.
 
Gareth Bale membuktikan dirinya paling power musim ini apabila memenangi anugerah Pemain Terbaik Tahunan PFA dan juga Pemain Muda Terbaik Tahunan  PFA bgi musim 2012/13.
 
 
2. PFA Team of the Year
 
DAVID DE GEA, PABLO ZABALETA, RIO FERDINAND, JAN VERTONGHEN, LEIGHTON BAINES, EDEN HAZARD, JUAN MATA, MICHAEL CARRICK,GARETH BALE, LUIS SUAREZ, ROBIN VAN PERSIE.

 
3. Jurgen Klopp & Jose Mourinho
 
Dengan khabar berita Mourinho akan ke Chelsea semakin hangat, calon yang paling layak membimbing Real Madrid ketika ini adalah Jurgen Klopp.


4. Joleon Lescott
 
Pemain ini semakin tedesak untuk berpindah bagi mencerahkan peluangnya untuk beraksi pada Piala Dunia 2014. Pada umur 30 tahun, kelab mana yang mahukannya? Kedah?


5. Joey Barton.
 
Joey Barton menyalahkan Mark Hughes dan beberapa pemain sampah yang dibeli oleh pengurus itu yang mengakibatkan QPR turun ke Liga Championship. Beberapa pemain seperti Bosingwa dan Clint Hill juga bergelak ketawa memasuki terowong selepas mengetahui pasukan mereka tersingkir. WTF!!


6. Lagi melibatkan JDT.

Sedikit kekecohan berlaku di  Stadium Lumut selepas perlawanan yang menyaksikan Perak menumpaskan JDT dengan semudah mengunyah sayur bayam.


7. Piala AFC

Kelantan dan Selangor layak ke pusingan kedua dengan penuh bergaya. Paling bergaya memang Selangorlah kan...


8. Champions League

Memang sudah suratan takdir 2 kelab dari Jerman, Bayern Munich dan Borussia Dortmund terpaling power musim ini. Layak ke Final dan bertarung di Wembley.


9. Europa League.

Chelsea dan Benfica menepati ramalan seluruh tukang tilik apabila akan bertemu sesama mereka dalam Final Europa League di Amsterdam Arena, Belanda.


10. Presiden AFC.

AFC telah memilih Presiden yang baru iaitu Sheikh Salman Bin Ebrahim Al Khalifa.

1 comment:

  1. tolong banyak kan lagi post boleh tak ? banyak syok la tengok ulasan anda hikhik

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...