Sunday, June 24, 2012

Euro 2012 Khas: SEPANYOL TAK GENTAR II

Wira 100



Tiada apa yang lebih nikmat selain daripada mencapai klimaks ketika berjaya menewaskan Perancis dengan menjaringkan 2 gol dalam penampilan yang ke-100. Gol pertama muncul pada minit ke 19'. Ternyata Xabi Alonso hanya perlu mengeluarkan 0.02% kalori sahaja untuk melakukan jaringan pertama menerusi tandukan. 


..........fokus..........




......tandukan bijaksana......




.......melangkaui batasan akal fikiran manusia biasa.......


Meraikan gol secara ala-kadar dan penuh kesederhanaan


Selepas gol pertama itu, Sepanyol mula bermain bolasepak secara kasual dan tanpa tekanan. Sehinggalah muncul peluang gol kedua pada minit ke 90' apabila Pedro dijatuhkan di dalam kotak penalti oleh pemain Perancis yang sengal iaitu Reveillere. Untuk tidak mengecilkan hati warga Perancis, maka Alonso terpaksa tampil untuk mengambil sepakan penalti tersebut. Sepakan penalti beliau pula hanya memerlukan satu tarikan nafas sahaja. Terbukti pemain Sepanyol ini hebat dan mantap..




Sangat jelas Pedro dijatuhkan dalam kotak penalti


Mudah dengan hanya satu helaan nafas sahaja Alonso menyempurnakan sepakan penalti itu.

"2 gol laaaa Torres....", gurau manja dari Alonso.




Meraikan gol bersama rakan-rakan sudah menjadi rutin buat Alonso.



........Sementara itu....jauh di sudut padang, seorang lelaki Perancis bernama Benzema hanya mampu termenung melihat kejayaan rakan-rakan Real Madrid beliau mara ke separuh akhir. Sememangnya ini kejohanan yang mahu beliau lupakan selepas gagal menjaringkan walau sebijik gol pun...sekian..



No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...