Sunday, June 17, 2012

Euro 2012 Khas: SEPANYOL TAK GENTAR

Wajah-wajah HERO 2012- gambar diambil dari FB seorang rakan (Saffuan Salleh)


Sudah terang lagi bersuluh, ternyata Sepanyol adalah pasukan terpaling mantap dan hebat. Ketika Belanda terkial-kial untuk menewaskan Denmark. Sepanyol pula dengan aksi sebelah mata sahaja menewaskan Ireland 4-0 dan seterusnya menghantar pulang Ireland ke kampung halaman mereka nan permai. Sebelum itu, kita dapat lihat bagaimana bersusah payahnya Itali menghadapi cabaran Sepanyol. Walaupun begitu Sepanyol sudah memberi peluang kepada Itali terlebih dahulu apabila sengaja meletakkan Fabregas yang hebat sebagai penyerang. Namun Itali masih gagal menewaskan Itali.


Torres dan Fabregas bergilir-gilir menjalankan tugas sebagai penyerang yang amat mudah bagaikan makan kacang kuda.


Gambar dibawah ini menceritakan segala-galanya. Dapat dilihat bagaimana bersusah-payah Itali hendak merantai pergerakan hanya seorang pemain Sepanyol. Tetapi mujur Torres bermurah hati dan tidak mahu menghampakan pencinta bolasepak rasuah dari Itali. Beliau dengan sengaja mensia-siakan peluang jaringan gol supaya peminat Itali tidak pulang hampa.


Zapin dari Sepanyol....ewah...


Kini Sepnayol sudah bersedia untuk mengahadapi siapa sahaja di suku akhir. Jika bertemu England, kemungkinan besar Reina akan diturunkan bagi menjaga hati peminat bolasepak England. Namun sekiranya bertemu France, tiga orang pemain dibawah ini akan menjadi pemain pertahanan. Apa ada hal? Kami POWER dan BERHAK ANGKUH!!!

Tiga serangkai Xavi, Iniesta dan Silva


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...