There was an error in this gadget

Thursday, June 28, 2012

Euro 2012 Khas: SEPANYOL TAK GENTAR III

Ketika semua penyokong Belanda, Perancis dan England sedang lena dibuai mimpi ngeri..sebuah pasukan bolasepak yang hebat abadi bertarung hebat demi mempertahankan maruah seluruh rakyat Sepanyol. Lawan yang ditentang bukanlah bodoh-bodoh alang. Ia adalah pasukan Portugis yang terdahulu menghantar pasukan Belanda ke kubur...Namun seperti yang dijangka,Sepanyol berjaya menewaskan Portugis dalam suasana yang penuh dramatik...mari kita imbas kembali...

Kejayaan bukan datang dengan mudah..ia memerlukan kecekalan hati dan kekentalan jiwa...



Setiap serangan yang dilakukan terutamanya dari lelaki putih, Iniesta berjaya dipatahkan pertahanan Portugis...



Juga disertakan dengan aksi mantap Rui Patricio..




Keadaan kelihatan semakin buntu sehinggalah satu susuk tubuh yang sangat dikenali muncul dengan aura positifnya..Ya!!Dialah Fabregas..kini harapan semakin cerah..




Tetapi pertarungan terpaksa diheret sampai ke penentuan penalti..kini semua perwira Sepanyol bersedia menghantar pulang tentera Portugis...



Iniesta seperti yang dijangka mudah menyempurkan penalti untuk Sepanyol..




Sergio Ramos sudah insaf...memilih 'Panenka' sebagai 'method' untuk menyudahkan penalti pada kali ini...amat sempurna bagaikan menarik rambut di dalam tepung,rambut tak putus, tepung tak berselerak.


Seperti biasa juga, Casillas mempamerkan aksi rutin menyelamatkan sepakan penalti dari Moutinho..mudah bagaikan mengunyah badam..


Kejayaan semakin hampir apabila Bruno Alves dengan bangangnya gagal menyempurnakan sepakan penalti.


Siapa lagi yang ingin diharapkan kalau bukan Fabregas??Dan dia tampil penuh yakin juga dengan hanya satu helaan nafas melepaskan satu sepakan yang laju bagaikan busur panah menuju tepat ke tiang gol dan memantul ke dalam gawang..sungguh hebat..

Siapa??????Fabregas!!!!!

Seluruh pasukan meraikan kejayaan manis ini...


Namun begitu..seorang lelaki masih lagi dibelenggu kesedihan dan kekecewaan yang berpanjangan....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...