Monday, June 17, 2013

Prebiu Liga Super Perlawanan 19



Liga Super 19 | Jun 21, 2013 (Jumaat)


Debar Derbi Pantai Timur
Terengganu mln Kelantan
4.45ptg, Std Sultan Ismail Nasiruddin Shah, KT

Perlawanan merebut tempat ke 7 dan 8 liga akan berlangsung diantara Terengganu menentang Kelantan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu. Kelantan akan mempamerkan permainan 'konon- konon' cantik mereka sementara para penyokong pula sibuk mencipta 'chanting' atau sorakan-sorakan terbaik untuk jurulatih kesayangan mereka Bojan Hodak. Aku ada membaca beberapa laman web tentang 'Bojan chants'. Memang lucu dan sarkastik. Gaya gurauan komedi hitam Kelantan. Macam ala-ala dikir barat jugokla. Tak boleh blah! Hangpa surf sendiri nooo..

Kemungkinan besar perlawanan ini akan menjadi sengit kerana Terengganu telah tewas kepada Kelantan dalam aksi Piala FA bulan lepas. Segala senjata dan kekuatan akan digunakan oleh skuad Elavarasen demi mencipta 3 mata sekaligus membalas dendam yang berkurun lamanya itu.

Pemain Tumpuan Terengganu: Ashaari Samsuddin
Pemain Tumpuan Kelantan: Nor Farhan
Ramalan: Terengganu 3- Kelantan 1.


Luka Lama
Selangor mln ATM
8.45mlm, Std Shah Alam

ATM akan kembali memberi saingan di puncak liga JIKA menang ke atas Selangor di Shah Alam malam jumaat nanti. Ya, memang sesuai sangat guna perkataan JIKA. Dengan prestasi pasukan ATM sekiranya Marlon Alex tidak turun beraksi dan momentum pasukan pada gear 1, bermain pula di Shah Alam, selepas kalah bergaya ke atas Negeri Sembilan lagi, memang sesuailah digunakan perkataan JIKA.

Selangor pula seperti biasa bukanlah hendak bercakap besar..namun barisan pemain bermula dari posisi penjaga gol yang dikawal oleh Norazlan Razali membawa kepada kitman sekalipun, memang tersangatlah mantapnya ya ampun!! Kini matlamat Irfan Bakti dan ketua pasukan Asrarudin Putra ialah memastikan Selangor menduduki tangga ke-3 dan beroleh sekali lagi aksi di Piala AFC buat tahun kedua berturut-turut.(andai LIONS XII juara atau naib juara)

Pemain Tumpuan Selangor: Mahali Jasuli 
Pemain Tumpuan ATM: Fitri Omar
Ramalan: Selangor 2 - ATM 0.

Pelengkap Jadual
KL Felda United FC mln Terengganu PBDKT T-Team
4.45ptg, Std Petaling Jaya, Kelana Jaya

Kedua-dua pasukan ini sebenarnya memasang cita-cita untuk mencipta kedudukan lebih baik untuk musim ini berbanding musim lepas. Pada awalnya mereka mensasarkan top 3. Namun kini hanya mampu duduk bottom 3. Entah apelah nasib kedua pasukan ini. Kalau kaya seperti Chelsea, bolehlah amalkan tabiat seperti kelab London itu. Jika kalah, mereka akan tukar jurulatih lagi atau beli pemain baru. Itu motto The Blues.

Kawe difahamkan Felda baru sahaja menambah semangat baru selepas kekalahan 3 kali berturut-turut dalam saingan Liga. Macam mana semangat itu ditambah pun kawe kurang periksa. Manakala pemain import mereka Leonelst Preux, boleh bermain di mana-mana posisi di bahagian serangan dan ini baik untuk Felda, kata K. Devan lagi sambil tangannya laju menebar roti jala.

Pemain Tumpuan KL Felda United FC: Leonelst Preux
Pemain Tumpuan Terengganu PBDKT T-Team:  Mohd Badrul Hisyam Morris
Ramalan KL Felda United FC 1 - Terengganu PBDKT T-Team 1.


Liga Super 19 | Jun 22, 2013 (Sabtu)



Tanda Puteri
Pahang mln Perak
8.45mlm, Std Darul Makmur, Kuantan

Khas buat pasukan Perak dan Pahang yang dahulunya gergasi bola sepak di Malaysia....

Sesungguhnya akan tiba waktunya, bila di puncak, jatuh ke bawah, mungkin sementara barangkali. Sesungguhnya akan ada masanya akan tiba bila waktunya tidak menang. Maka ditanya kepada tukang kayu, Kenapa bermuram durja? Katanya sinar mentari hari ini tidak sama seperti semalam, walaupun iya, masih terus mahu bersinar, iya, cahayanya tetap sama, tetapi ia tidak sama seperti semalam. Tidak mengapa kerana sekurang-kurangnya sinar mentari masih terus mahu muncul di horizon, memberikan kehidupan baru untuk manusia. Ohhhh...

Tabahlah wahai anak muda....

Pemain Tumpuan Pahang: Mathias Conti
Pemain Tumpuan Perak: Farizal Marlias
Ramalan: Pahang 2 - Perak 0. 


Bukan Bintang Biasa
Negeri Sembilan mln Selangor PKNS FC
8.45mlm, Std Tuanku Abdul Rahman, Paroi

Kejutan akan berlaku. Pasukan Nogori yang dibimbing oleh jurulatih sementara anak tempatan akan menewaskan PKNS dengan penuh bergaya sekaligus mencatat kemenangan liga yang kedua.

Pemain Tumpuan Negeri Sembilan: Nazrin Nawi
Pemain Tumpuan Selangor PKNS FC: Nazmi Faiz
Ramalan: Negeri Sembilan 2- Selangor PKNS FC 1



Hanya JDT Mampu Lakukan
Lions XII FC mln Johor Darul Takzim FC
7.45mlm, Std Jalan Besar, Singapura

Buat masa ini memang JDT sangat gempak. Tak sia-sia mendapat sondolan “favourite” untuk saingan liga super tahun ini. Nunez pula menunjukkan kepada semua pengkritik yang memang dia pemain terbaik di seluruh sistem suria apabila menjaringkan 2 gol cantik dalam saingan Liga Super setakat ini. Sebagai persediaan menghadapi Lions XII di atas padang plastik, seluruh skuad JDT telah turun berlatih di Kluang yang juga memiliki padang plastik serupa di Padang Besar. Ini contoh pasukan yang bijaksana dan cergas pemikirannya. Tidak ragu lagi JDT akan menjadikan Lions XII sebagai lauk pauk.

Pemain Tumpuan Lions XII FC: Harris Harun
Pemain Tumpuan Johor Darul Takzim FC: Nurul Azwan Roya
Ramalan Lions XII FC 0 -  Johor Darul Takzim FC 3

1 comment:

  1. nice entry . done follow you . follow me back ya :)

    www.cikfie.com

    ReplyDelete

Silakan Laser Saye...