Friday, June 28, 2013

Renungan Bola Jumaat: 10 Perkara.



Renungan Bola Jumaat: 10 Perkara.
 
1. Carlitos
 
Carlos Tevez akhirnya berpindah ke Juventus dengan nilai perpindahan sebanyak £10 Juta.
 
 
2. Carlo Ancelotti
 
Sejurus selepas dilatik sebagai pengurus baru Real Madrid, beliau dikatakan telah menghubungi dan mempelawa Fabio Cannavaro untuk menjadi antara backroom staffnya.
 
 
3. PSG
 
Dalam masa yang sama PSG menamakan Laurent Blanc sebagai pengganti Ancelotti dengan kontrak selama 2 tahun dan akan memulakan tugasnya pada 1 July 2013 ini. 
 
 
4. Datuk Azzuddin Ahmad
 
Figura hebat ini akan memulakan tugasnya di AFF bermula pada 1 July juga. Hancor lodoh bola ASEAN.
 
 
5. Simon Mignolet
 
Kegembiraan peminat Liverpool mendapat penjaga gol Sunderland dan Belgium ini umpama sedekad tidak menjulang piala. Aku tumpang simpati kerana hanya pemain jenis seperti ini yang mereka berjaya beli sedangkan pasukan lain berlumba-lumba nak mendapatkan Cavani, Lewandowski sebagai contoh.
 
 
6. JDT tanpa Aidil
 
JDT akan turun ke Bukit Jalil tanpa Aidil Zafuan selepas rayuan kad mereka telah ditolak oleh FAM. Penggantungan 2 perlawanan juga kekal muktamad.
 
 
7. Hari Pertama Pep.
 
Pep Guardiola diperkenalkan secara rasmi sebgai pengurus Bayern Munich yang baru dan sejurus itu beliau berikrar akan meneruskan kecemerlangan pasukan ini untuk musim hadapan. Jaga-jaga semua.


8. Tiket Habis

Sementara itu di Kelantan, tiket final Piala FA sebanyak 30ribu sudah habis dijual dalam masa 15 minit sahaja. Berat nanang ulat ni..


9. Piala Konfederasi.

Brazil dan Sepanyol menepati ramalan peminat bola sepak apabila masing-masing berjaya menempak tempat ke perlawanan akhir Piala Konfederasi.


10. Dato' Hamidin

Dato' Hamidin sah menjadi pengganti Azuddin sebagai Setiausaha Agung FAM yang baru.

1 comment:

Silakan Laser Saye...