Friday, June 22, 2018

Brazil Costa Rica | Nigeria Iceland | Serbia Switzerland

Brazil  Melawan  Costa Rica
8.00PM MYT

Ramai yang berkata Piala Dunia akan hambar tanpa Brazil. Apabila Brazil ada dan tidak menang malahan terkial-kial beradu tenaga dengan Switzerland, orang yang sama jugalah yang mentertawakan Brazil. Kesian.

Malam ini Brazil akan mengadap Costa Rica - pasukan yang tewas kepada Serbia dalam pertama. Mengikut rekod ini adalah pertemuan ke-3 bagi kedua pasukan di pentas Piala Dunia. Semuanya berpihak kepada Brazil - Piala Dunia 1990 (1-0), 2002 (5-2).

Seperti biasa memang tak logik jika Brazil tewas kepada Costa Rica. Mereka dijangka akan menang selesa ke atas pasukan asuhan Oscar Ramirez dengan skor Brazil 2 - 0 Costa Rica.






Nigeria  Melawan  Iceland
11.00PM MYT

Sudah terang lagi bersuluh, pasukan Iceland bukanlah pasukan bola sepak biasa-biasa. Kalau biasa-biasa, elok sahaja panggil mereka Argentina.

Perlawanan sebelum ini Iceland berjaya mengikat Argentina dengan keputusan seri. Dari segi teknikal dan taktikal pasukan Iceland sudah banyak meningkat. Menjelang pertemuan dengan Nigeria, mereka mula disebut-sebua bakal memungut 3 mata.

Nigeria perlu lebih berhati-hati kerana lawan mereka Iceland adalah pasukan yang kuat berdaya saing dan tidak mengenal erti lelah. Jadi, dalam perlawanan ini Nigeria rasanya akan tewas tipis dengan skor Nigeria 0 - 1 Iceland.

Serbia  Melawan  Switzerland
2.00AM MYT

Selepas perlawanan pertama, susah untuk aku memilih pasukan mana yang akan muncul pemenang dalam petemuan kedua pasukan ini. Oleh itu secara ringkas satu keputusan seri yang adil untuk mereka. Serbia 1 - 1 Switzerland.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...