Monday, June 25, 2018

Uruguay Russia | Mesir Arab Saudi

Uruguay Melawan Russia
10.00 PM (MYT)

Berita kejayaan Uruguay dan Russia layak ke pusingan 16 pasukan terbaik sudah terpampang di merata media masa, tidak kira sama ada yang tempatan mahupun antarabangsa. Tak kurang juga ada yang memerli bahawa perlawanan ini akan menjadi hambar dek kerana kedua-dua pasukan sudah pun berada dalam zon yang amat selesa. Jika perlawanan menjadi sengit sekalipun adalah kerana disebabkan kedua pasukan mahu menjadi juara kumpulan A.

Uruguay dan Russia pernah bertemu sebanyak 8 kali sebelum ini. Russia menang 6 daripadanya, Uruguay menang sekali dan seri sekali. Begitulah statistik 'head to head' mereka.

Menjelang laga terakhir peringkat kumpulan ini aku dapat merasakan yang Russia akan bermain dengan lebih baik atas faktor selaku tuan rumah. Rekod jaringan pasukan Russia dengan 8 gol dan hanya bolos 1 gol dalam 2 perlawanan sebelum ini wajar diambil kira.

Tugas sukar menanti Suarez dan Cavani yang kelihatannya masih tidak berapa menyengat sejak Piala Dunia ini bermula. Russia 3 - 1 Uruguay.

Arab Saudi Melawan Mesir.
10.00 PM (MYT)

Aaaaahhhh...tentu sekali ini adalah perlawanan pelengkap jadual. Arab Saudi dan Mesir perlu mencari kemenangan bagi membela maruah mereka di Piala Dunia. Takkanlah nak pulang dengan tangan kosong tanpa kemenangan. Ye tak?

Seluruh dunia bookie berpendapat bahawa kurang tumpuan akan diberikan kepada pertembungan kedua pasukan ini. Namun begitu, berdasarkan keupayaan keseluruhan pasukan, aku yakin Mesir akan pulang dengan 3 mata dan Arab Saudi sekali lagi bernasib malang di Piala Dunia. Arab Saudi 0 - 2 Mesir.


No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...