Saturday, June 30, 2018

Sepanyol Melawan Russia.

Sepanyol Melawan Russia.

16, July 2018.
The Tipsy Pub, Luzhniki.

"Beer Sir?"

"Maaf. Saya tak minum. Bagi saya teh tarik satu kurang mani. Eh, kurang manis."

Pelayan bar tersebut berlalu dengan muka pelik.

"Teh tarik siaaaap!"

Sehelai surat khabar diletak bersebelahan dengan teh tarik yang dipesan.

Aku membelek setiap inci kertas tersebut. Penuh warna merah. Terpampang di dada akhbar dengan tulisan hitam pekat.

"Sepanyol Juara Piala Dunia 2018!!!"

Tangan dikepal erat. Bibir terukir senyum. Dengan nafas tenang aku lega tanda kesyukuran.

Hari ini. 1, July 2018.

Sepanyol adalah pasukan yang paling layak untuk menyingkirkan tuan rumah Russia. Aku tidak mahu bercakap banyak tentang perlawnan ini. Sepanyol dah tentu-tentu akan menang. Sepanyol 4 - 0 Russia.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...