Friday, June 29, 2018

Perancis Melawan Argentina.


Perancis Melawan Argentina.

Kira-kira 20 tahun yang lalu Perancis berjaya muncul sebagai juara Piala Dunia pada edisi 1998 yang juga ketika itu beraksi sebagai tuan rumah. Nama-nama seperti Zinedine Zidane, Fabien Barthez, Bixente Lizarazu, Emmanuel Petit, Lilian Thuram dan Youri Djorkaeff antaranya menjadi basahan bibir setiap peminat bola sepak ketika itu. Namun selepas 20 tahun kejayaan ini, pasukan Perancis masih kekal hidup dalam kenangan silam. Sendu.

Hari ini mereka akan bertemu Argentina. Dengan barisan pemain yang muda dan penuh harapan. Paul Pogba, Kylian Mbappe, Raphael Varane, N'Golo Kante, Thomas Lemar, Ousmane Dembele, Griezmann dan Penyerang Terbaik Dunia – Giroud sudah bersedia untuk menghantar Messi dan seluruh pasukan La Albiceleste pulang bersama Maradona dan kokain.

Dalam pertemuan ini Perancis adalah pilihan untuk menewaskan Argentina. Selepas melihat aturan pemain Jorge Sampaoli, aksi Mascherano yang huru-hara, Higuain yang tumpul serta keberantungan yang terlampau ke atas Messi – ia adalah kenyataan pahit yang perlu ditelan oleh seluruh bangsa Argentina yang berdarah Malaya.

Ketidakstabilan pasukan Perancis dalam aksi ketika bertemu Denmark dan Australia tidak perlu diulangi. Mereka perlu mengawal bahagian tengah dan pantas dalam melakukan serangan balas seperti Croatia untuk memerangkap Argentina. Jika terlewa barang sejenak, hantaran maut dari Ever Banega kepada Messi pastinya akan membunuh mereka.  Perancis 2 - 1 Argentina.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...