Tuesday, June 26, 2018

Denmark Melawan Perancis


Denmark Melawan Perancis

Menengok kepada pasukan Denmark dan Perancis yang hanya memerlukan seri dalam perlawanan terakhir kumpulan C ini membuatkan aku tersenyum sinis. Tambahan pula kedua pasukan datangnya dari Eropah. Tiba-tiba aku terhidu konspirasi masin. Takpelah, kita lupakan dahulu perihal konspirasi ini.

Megikut rekod FIFA, kedua pasukan ini pernah bertemu 2 kali di pentas Piala Dunia. Perancis menang pada tahun 1998 dengan skor 2-1. Manakala Denmark menewaskan Perancis 2-1 pada edisi Piala Dunia 2002. Untuk laga kali ini pula milik siapa gamaknya?


Perancis ternyata memerlukan kelibat dua orang pemain Chelsea yang handal iaitu Kante dan Giroud untuk memacu mereka pergi jauh dalam Piala Dunia kali ini. Dan mungkin juga malam ini kita akan dapat melihat Nabil Fekir bermain dalam kesebelasan utama menggantikan Antoine Griezmann yang masih terkial-kial di dalam Piala Dunia ini.

Bagi Denmark pula mereka terlalu berharap kepada kehebatan Eriksen dalam menjaringkan gol serta kehandalan Andreas Christensen (pemain Chelsea power) dan Schmeichel untuk menghidar gawang mereka daripada dibolosi.

Rasanya tiada tekanan yang dihadapi oleh kedua pasukan kerana dengan keputusan seri sahaja sudah mampu membawa mereka ke peringkat 16 pasukan terbaik. Raja tilik berpendapat Denmark 1 - 1 Perancis.

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...