Thursday, June 19, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Argentina vs Iran

Prebiu Piala Dunia 2014: Argentina vs Iran  

Sunday, June 22, 2014 | 12:00 AM

Mengikut statistik, kedua pasukan ini pernah bertemu sekali dan perlawanan tersebut berakhir dengan keputusan seri 1-1. Pada pagi Ahad nanti kita akan lihat Argentina dan Iran beraksi untuk meletakkan diri masing-masing dalam zon yang selesa bagi kempen Piala Dunia 2014 ini.

Sukar untuk menafikan peluang Argentina mara ke pusingan seterusnya meskipun mereka mempamerkan aksi goyang ketika menewaskan Bosnia. Walaupun menang, Alejandro Sabella menegaskan yang pasukannya perlu bermain dengan lebih bersungguh-sungguh lagi dan dia mahukan lebih dari apa yang pemainnya berikan sekarang.

Gandingan antara Messi dan Higuain sekali lagi akan ditagih buat Argentina melakar kemenangan dan seterusnya layak ke pusingan 16 pasukan terbaik. Sudah masanya Argentina bermain sebagai sebuah pasukan dan cuba menguurangkan permainan individu kerana ia akan memudahkan pasukan lawan membaca gerakan yang mereka cipta.

Sementara itu, keputusan seri yang dicatatkan oleh Iran ketika menentang Nigeria tempohari adalah satu petanda jelas bahawa Iran kini dalam pemburuan untuk menyelamatkan maruah Asia yang tidak dapat dilakukan oleh pasukan seperti Australia yang tersingkir awal selepas kalah kepada Chile dan Belanda. Walaupun Iran mampu seri dengan pasukan Nigeria, tetapi secara matematik, geografi, sejarah, atau pun biologi memang anak buah Carlos Queiroz ini dilihat tidak mampu menyaingi kehebatan pasukan Argentina.

Taktik bertahan pasukan Iran mungkin tidak akan memberi masalah kepada Argentina yang mana kita tahu sedang mencari-cari rentak terbaik mereka. Setelah dikira-kira, aku rasa Messi akan menjaringkan gol lagi. Bukan sahaja satu, mungkin lebih dari itu. Argentina menang 3-0.

Pemain Tumpuan Argentina : Lionel Messi  
Pemain Tumpuan  Iran : Reza Ghoochannejhad
Ramalan : Argentina 3 - 0 Iran

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...