Friday, June 20, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Belgium vs Russia  

Prebiu Piala Dunia 2014: Belgium vs Russia  

Monday, June 23, 2014 | 12:00 AM

Belgium boleh menempah tiket ke pusingan 16 pasukan terbaik sekiranya mereka menewaskan Russia pada aksi pagi Isnin ini (waktu Malaysia). Walaupun begitu, ketika menentang Algeria, mereka terpaksa menunggu sehingga baki perlawanan hanya tinggal 20 minit sahaja untuk menewaskan negara dari Benua Afrika tersebut. Dan kekurangan ini perlu diambil kira apabila kita bercakap tentang pasukan Russia yang akan mereka tentang yang juga secara statistiknya lebih baik daripada Algeria. Oleh itu mereka perlu menggandakan usaha sekiranya ingin mengatasi skuad bimbingan Fabio Capello itu dan jurulatih Belgium Marc Wilmots perlu menaikkan lagi semangat pemainnya agar berjaya melepasi halangan pasukan Russia.

Russia pula menganggap perlawanan ini cukup penting. Tiga mata menjadi buruan mereka. Ini amat perlu untuk menempatkan diri mereka dengan lebih selesa dalam Kumpulan H. Sasaran Belgium adalah menjuarai Kumpulan H bagi mengelak daripada bertembung dengan pasukan Jerman di pusingan yang kedua.

Belgium dan Russia  pernah bertemu sebanyak 8 kali. Belgium menang 3 kali, Russia pula 4 kali dan seri satu perlawanan. Sejumlah 22 gol direkodkan dengan Russia menyumbat 12 gol, manakala Belgium pula menjaringkan 10 gol sesama mereka.

Aksi kedua pasukan dijangka sengit dan kompetitif dengan mereka masing-masing berpeluang untuk menduduki tangga teratas dalam Kumpulan H ini. Namun begitu, selepas ditenung secara mendalam, Belgium akan menewaskan Russia dengan skor tipis 2-1

Pemain Tumpuan Belgium : Romelu Lukaku,
Pemain Tumpuan Russia  : Alexander Kerzhakov
Ramalan : Belgium 2 - 1 Russia  

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...