Tuesday, June 24, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Ecuador vs France | Honduras vs Switzerland



Prebiu Piala Dunia 2014: Ecuador vs France

Thursday, June 26, 2014  | 4:00 AM


Pasukan Perancis boleh merekodkan 3 kemenangan dalam 3 perlawanan sekiranya mereka menundukkan Ecuador di Rio de Janeiro's Maracana pada pagi Khamis waktu Malaysia. Setakat ini Les Bleus sudah menjaringkan 8 gol dari dua aksi awal dalam Kumpulan E ini. Dan mereka juga mahu mengelak daripada dipertemukan dengan Argentina pada pusingan kedua. Tetapi anak buah Didier Deschamps semakin pasti menjuarai kumpulan E sekiranya kehebatan mereka menyumbat gol di ambil kira.

Dalam pertemuan dengan Ecuador ini, Didier Deschamps mungkin akan merehatkan pemain utamanya dan memberi ruang kepada pemain seperti Loic Remy serta Laurent Koscielny untuk tampil dalam kesebelasan utama buat petama kalinya dalam kejohanan Piala Dunia 2014 ini. Sementara itu, Yohan Cabaye pula akan terlepas perlawanan ini kerana telah mengutip 2 kad kuning sebelum ini.

Jurulatih Ecuador, Reinaldo Rueda dikatakan akan mengekalkan XI yang sama ketika mereka membenam Honduras dalam aksi yang menunjukkan mereka pasukan yang berhak menemani Perancis ke pusingan kalah mati.

Sebagai tambahan fakta silam, kedua pasukan pernah bertemu dalam sebuah perlawanan persahabatan di Grenoble enam tahun yang lalu yang mana ketika itu Perancis menang dua gol hasil jaringan Bafetimbi Gomis.


Pemain Tumpuan Ecuador : Enner valencia
Pemain Tumpuan France : Antoine Griezmann
Ramalan : Ecuador 1-3 France


 
  
Prebiu Piala Dunia 2014: Honduras vs Switzerland

Thursday, June 26, 2014  | 4:00 AM


Switzerland berdepan dalam perlawanan yang amat getir di Manaus apabila mereka dijadualkan bertemu Honduras dalam laga akhir Kumpulan E. Mereka mesti menang sambil mengharapkan Ecuador gagal mengalahkan Perancis untuk mara ke pusingan kedua.

Namun begitu moral anak buah Ottmar Hitzfeld kini berada pada tahap yang rendah selepas kalah besar dengan skor 5-2 kepada Perancis minggu lepas.

Bagi pasukan Honduras yang tewas dua perlawanan awal pula masih ada peluang kecil untuk layak namun ia memerlukan satu keajaiban untuk berlaku.

Di bahagian kecederaan pula hanya pertahan Switzerland, Steve von Bergen yang akan terlepas perlawanan ini kerana kecederaan mata. Manakala tiada kecederaan dari kem pasukan Honduras.

Pemain Tumpuan Honduras : Bengston
Pemain Tumpuan Switzerland : Benaglio
Ramalan : Honduras 0-2 Switzerland

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...