Friday, June 20, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Germany vs Ghana  


Prebiu Piala Dunia 2014: Germany vs Ghana  

Sunday, June 22, 2014 | 3:00 AM 

Kejayaan Thomas Muller menjaringkan hatrik ketika membenam Portugal membuktikan sebuah produk yang keluar dari Jerman atau dengan lebih tepat kita boleh katakan Produk Bayern Munich - sentiasa menekankan aspek seperti ketepatan, kejituan dan kesempurnaan dalam permainan bola sepak mereka. Jadi hasilnya kita dapat lihat apabila Portugal dengan kehadiran Ronaldo yang tidak seberapa itu dengan mudah sahaja mereka ayam-ayamkan. Ini sahaja ke tahap aksi pemain terbaik dunia yang ada makwe Irina Shayk tu? Baik bagi ke Suarez jelaaaa makwe tu... 

Jerman akan layak ke pusingan 16 pasukan terbaik sekiranya mereka mewaskan Ghana di Foraleza. Juara Dunia sebanyak 3 kali ini terbukti lawan yang amat kuat untuk Ghana kerana mereka secara bersahaja menyumbat 4 gol tanpa balas ke atas Portugal. Setakat ini Jerman kelihatan seperti sebuah pasukan yang amat lengkap. Kemampuan mereka menjaringkan gol menentang siapa juga lawan mereka merupakan aset kekuatan utama Die Mannschaft. Dengan kepakaran taktikal Joachim Low serta keghairahan semangat anak buahnya untuk menjulang Piala Dunia ke-4 mereka, bertemu Ghana merupakan santapan yang sedang terhidang menanti untuk dimentekedarah!!! 

Ini adalah Piala Dunia yang ketika buat Ghana dan mereka tidak pernah gagal untuk layak ke pusingan kalah mati sebelum ini. Sebab itulah jurulatih mereka Kwesi Appiah perlu mengelakkan kekalahan yang seterusnya jika ingin terus mara dalam kempen Piala Dunia kali ini.

The Black Stars sebenarnya telah menyajikan aksi penuh bersemangat ketika menentanang Amerika Syarikat. Namun malangnya mereka tewas dengan jaringan lewat masa dari John Brook. Berdasarkan persembahan semasa, Kwesi Appiah mungkin akan mengekalkan senarai kesebelasan yang sama apabila Ghana bertemu Jerman. Walaubagaimanapun, beliau boleh mempertimbangkan untuk memasukkan pemain tengah veteran Michael Essien yang mana hanya membuat penampilan sebagai pemain gantian tempohari.

Ghana dan Jerman pernah bertemu dua kali sebelum ini. Jerman berjaya menjaringkan tujuh gol dan hanya bolos satu sahaja dalam kedua-dua laga yang menyaksikan Ghana tewas tidak melawan. Ini bermakna Ghana pastinya akan terkejut tak tipu punya dengan kehebatan Jerman dan skuad  Die Mannschaft sekali lagi dipercayai akan membubuh 4 gol tanpa balas. Engko nengoklah. 

Pemain Tumpuan Germany : Thomas Muller
Pemain Tumpuan Ghana : André Ayew
Ramalan: Germany 4 - 0 Ghana  

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...