Tuesday, June 17, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Uruguay vs England

Prebiu Piala Dunia 2014: Uruguay vs England

Friday, June 20, 2014  | 3:00 AM

Uruguay dan England akan bertarung di Arena Corinthians pada pagi Jumaat (waktu Malaysia) dalam misi meneruskan survival mereka pada Piala Dunia kali ini. Masing-masing berharap untuk kembali pulih daripada kekalahan di perlawanan pembukaan kumpulan D dengan menyajikan aksi cemerlang untuk memburu mata pertama mereka.

Bagi pasukan England, mereka memegang falsafah 'Semua benda buruk harus berakhir juga' dan mereka jelas kelihatan masih bersemangat walapun selepas tewas 2-1 kepada Itali. Perlawanan yang mana menyaksikan seluruh kem England termasuk jurulatih Roy Hodgson terpinga-pinga melihat kehebatan Kapitan Pirlo membuli mereka. Kekecewaan ini bagaimanapun berjaya diubati dengan penerimaan berita bahawa Alex Oxlade-Chamberlain dikatakan boleh beraksi selepas pulih daripada kecederaan. Ini bermakna England boleh mempelbagaikan corak permainan dengan adanya kesemua ahli skuad The Three Lions.

Manakala bagi Uruguay pula kembalinya Luiz Suarez yang sudah cergas menyediakan pilihan di bahagian serangan untuk pasukan yang digelar The Sky Blue ini. Jadi bebanan serangan tidak akan hanya terletak pada bahu Edinson Cavani.

Pada perlawanan yang pertama Uruguay tewas kepada Costa Rica yang ternyata lebih berbisa dengan kehadiran Joel Campbell dan rakan-rakan. Jaringan gol daripada Campbell  telah memberikan pasukan The Sky Blue ini kekalahan pertama mereka dalam aksi pembukaan.

Antara Uruguay dan England - kita akan lihat salah satu daripada dua pasukan bekas Juara Dunia ini akan tersingkir awal dari kejohanan Piala Dunia 2014.

Pemain Tumpuan Uruguay : Luiz Suarez
Pemain Tumpuan England : Raheem Sterling
Ramalan : Uruguay 1 -2 England

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...