There was an error in this gadget

Friday, June 27, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Netherlands vs Mexico


Prebiu Piala Dunia 2014: Netherlands vs Mexico 

Monday, June 30, 2014  | 12:00 AM


Mexico. Jika ada negara selain daripada benua Amerika Selatan dan Eropah yang memenangi Piala Dunia, aku memang berharap sangat ia akan menjadi milik Mexico. Selain corak permainan yang menarik, pantas serta berani, minat aku kepada Mexico juga banyak disebabkan oleh aksi Luis Hernandez. Ya, Luis Hernandez bukannya Dennis Bergkamp yang takut menaiki pesawat udara. Luis Hernandez, penyerang Mexico yang pernah mewarnai Piala Dunia tidak lama dahulu, edisi 1998, paling memberi impak, menjaringkan 4 gol dalam temasya tersebut. Mujur ketika itu aku sudah nekad untuk mula menyokong Sepanyol dek kerana terpukau dengan seorang lagi lagenda Raul Gonzalez. Jika tidak mungkin sekarang ini aku sudah menyokong Mexico.

Untuk kejohanan 2014 ini bagi aku Mexico telah melakukan kerja yang sangat baik. Aksi peringkat kumpulan sahaja sudah membuktikan yang pasukan Mexico mampu mempersembahkan sesuatu yang hebat dalam kempen kali ini. Lihat sahaja bagaimana Guillermo Ochoa mematahkan impian Brazil untuk layak ke pusingan kalah mati dengan awal. Jika kena pada harinya skuad Amerika Utara ini mampu membelasah apa jua pasukan yang mereka hadapi.

Aku tidak mahu bersembang panjang pasal pasukan Belanda. Semua sudah tahu di mana kekuatan pasukan Belanda dan hampir mustahil untuk mencari kelemahan mereka ketika ini. Buah hati Oranje dan Manchester United, Van Persie akan kembali bermain selepas menjalani satu penggantungan perlawanan. Dan dia akan membentuk gandingan maut bersama Arjen Robben untuk cuba mengecewakan Mexico.

Laga ini akan menghidangkan kepada kita sejumlah gol yang banyak. Berkemungkinan ia akan berakhir selepas 120 minit dengan keputusan 2-2. Apabila perlawanan berlarutan ke sepakan penalti, kita akan tahu Guillermo Ochoa-lah yang akan mengecewakan seluruh jiwa The Oranje.


Pemain Tumpuan Netherlands : Robin van Persie
Pemain Tumpuan Mexico : Guillermo Ochoa
Ramalan : Netherlands 2-2 Mexico (Mexico akan menang penentuan penalti)

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...