Friday, June 27, 2014

Prebiu Piala Dunia 2014: Colombia vs Uruguay


Prebiu Piala Dunia 2014:  Colombia vs  Uruguay

Sunday, June 29, 2014 | 4.00 AM


Selamat datang ke Mini COpa Amerika. Perlawanan kedua peringkat kalah mati menemukan dua buah lagi negara Amerika Selatan iaitu Colombia dan Uruguay. Mereka telah bertarung bersama sebanyak 38 perlawanan. 11 aksi dimenangi oleh Colombia manakala Uruguay merekodkan 18 kemenangan. Baki 9 lagi perlawanan berakahir dengan keputusan seri.

Bagaimana mereka boleh ditakdirkan bertemu sekali lagi?

Colombia menang kesemua aksi peringkat kumpulan dan menjadi juara kumpulan C. Manakala Uruguay dengan kempen turun naik mereka layak juga akhirnya ke pusingan 16 pasukan terbaik dari 'kumpulan maut' D.

5 daripada 6 negara dari Amerika Selatan yang mengambil bahagian dalam Piala Dunia 2014 ini berjaya layak ke pusingan kalah mati. Bagaimanapun pasukan Colombia muncul sebagai pasukan yang paling cantik corak permainannya dari benua tersebut. Mereka menewaskan Greece yang terkial-kial melihat asakan COlombia dengan skor 3-0. Selepas itu Ivory Coast pula menjadi mangsa Colombia apabila pasukan Afrika tersebut tersungkur 2-1. Penutupnya ialah apabila Dan sudah pasti James Rodríguez adalah pemain bintang mereka dengan setakat ini sudahpun menjaringkan 3 gol dalam 3 perlawanan.

Dalam dunia ini kita ada seorang pemain bola yang bernama Luis Suarez. Kerjanya ialah menghiburkan kita. Malangnya dalam perlawanan ini kita takkan dapat melihat aksi gigitya kerana telahpun selamat digantung FIFA selama 4 bulan dan 9 perlawanan antarabangsa serta denda sebanyak £65,702. Jadi sementara bercuti daripada menyepak bola ni, bolehlah dia meneruskan kerjanya sebagai tukang kupas kelapa. Dan pengadil juga tidak perlu spray membuat line di muka Suarez sambil berkata "Ok, gigi engko setakat ini ajek".

Aku merasakan pasukan Colombia akan meneruskan perangai menyumbat banyak gol mereka termasuk dalam perlawan ini juga. Ditambah pula dengan barisan pemain serangan yang lebih jitu berbanding Uruguay yang mana aku tahu mereka takkan dapat pergi jauh dalam kempen kali ini. Selain itu pemain pertahanan dan pemain tengah Uruguay juga terhad dari segi kemahiran dan skil mereka. Colombia akan menang 3-1


Pemain Tumpuan Colombia : James Rodríguez
Pemain Tumpuan  Uruguay : Diego Godin
Ramalan : Colombia 3-1 Uruguay

No comments:

Post a Comment

Silakan Laser Saye...